Жанр є базовою категорією літературознавчої науки. Розуміння його природи, генези, форм вираження у художньому творі, уявлення про розгалужену жанрову систему, міжжанрові та метажанрові утворення є необхідними складниками філологічної компетенції. Когнітивний підхід в жанрології дозволяє збільшити практичну цінність курсу, адже передбачає вивчення жанру як способу пізнання та опанування світу у літературному творі, водночас приділяє увагу психології творчості як важливій передумові жанроутворення.
Метою курсу є формування базового обсягу знань студентів з літературної жанрології, ознайомлення зі специфікою когнітивного літературознавства та формами застосування його методів при вивченні жанрової системи літературних творів.
Основними завданнями курсу “Когнітивна жанрологія” є оволодіти практичними та теоретичними методами аналізу жанрової структури художніх текстів; зрозуміти закономірності утворення та інтелектуально-психологічні чинники модифікації жанрів.
У результаті вивчення курсу студенти повинні знати:
основний зміст понять “жанр”, “жанрова система”,“жанрова група”, “жанрова форма” тощо;
історію і специфіку класифікації літературних жанрів;
принципи і методи когнітивного літературознавства, способи застосування при вивченні жанрів;
мнемотичні влавстивості жанру;
роль психології автора у виборі, формуванні, трансформації жанру.
уміти:
всебічно використовувати здобуті знання під час аналізу художніх творів;
визначати місце конкретного тексту у історичній жанровій системі;
визначати параметри жанру в художньому творі.
Код та найменування спеціальності:
035 Філологія
Спеціалізації:
035.01 Українська мова та література.
Рівень вищої освіти: Перший (бакалаврський)
Форма навчання:
Денна
Заочна
- Викладач: Вісич Олександра Андріївна