В умовах суспільно-політичних трансформацій, утвердження реального політичного плюралізму і становлення інститутів громадянського суспільства особливої ваги набувають технології узгодження інтересів і гармонізації стосунків суб’єктів політики, влади з різними групами громадськості. Традиційними та ефективними інструментами соціальних та політичних технологій є паблік рилейшнз та реклама. Технології паблік рилейшнз й рекламної діяльності використовуються в усіх сферах життя суспільства, вони стали невід’ємним атрибутом сучасних політичних процесів та виборчих кампаній, а етичні та інституційні аспекти PR-діяльності є предметом постійних дискусій в українському суспільстві та ЗМІ. Тому вивчення теорії реклами й паблік рилейшнз та оволодіння практичними навичками застосування принципів та засобів PR є важливим елементом підготовки студентів-журналістів зокрема.
Мета курсу – сформувати у студентів фахові знання про сутність та природу реклами і зв’язків з громадськістю, їхню роль у суспільно-політичному процесі, виробити навички самостійного планування рекламних і PR-кампаній.
Завдання полягають в теоретичній та практичній підготовці студентів фаху з питань:
1. розуміння ними основних теорій і концепцій реклами і паблік рилейшнз;
2. природи, джерел формування, основних фунцій, моделей, технологій, організації управління та критеріїв ефективності реклами зв’язків з громадськістю;
3. володіння ними технологіями реклами, зв’язків з громадськістю, плануванням і проведенням рекламних і PR-кампаній;
4. розширення професійнго кругозору, і тим самим підвищення їхньої соціальної і професійної компетентності;
5. розуміння ролі і значення комунікативних технологій в забезпеченні і реалізації інформаційної діяльності та ділової активності.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен
знати:
• основні поняття і категорії реклами і паблік рилейшнз;
• предметні сфери, інститути і технології реклами і паблік рилейшнз;
• основні підходи до типології груп громадськості;
• психологічні механізми формування громадської думки;
• методи впливу реклами і паблік рилейшнз на громадську думку;
• методи вивчення громадської думки;
• основні складові плану рекламної і PR-програм;
• теорію управління процесом реклами паблік рилейшнз;
• основні аспекти рекламних і PR-технологій.
вміти:
• охарактеризувати основні моделі рекламної і РR-діяльності з визначенням переваг і недоліків кожної з них;
• обґрунтовувати вибір контактних груп, робота з якими необхідна для інформування і комунікативного забезпечення реалізації проектів і програм в сфері інформації і ділової активності;
• формувати інформаційні очікування різних контактних груп;
• здійснювати вибір необхідних каналів комунікації з конкретними контактними групами, засобами масової інформації;
• організовувати і проводити комунікаційні заходи: прес-конференції, брифінги, презентації, круглі столи;
• організовувати та проводити рекламні й PR-кампанії;
• складати інформаційні матеріали: прес-реліз, вітання, медіа-карту, матеріал для публікації в пресі.
Код та найменування спеціальності:
061 Журналістика
Рівень вищої освіти: Перший (бакалаврський)
Форма навчання:
Денна
- Викладач: Костюченко Олексій Миколайович